Woda wypiera oranżadę z rynku napojów
W Polsce spada popyt na napoje gazowane. Bessa omija tylko colę
Niemal 580 mln l napojów gazowanych, nie licząc coli, kupili Polacy w ciągu trzech kwartałów 2011 r. – podaje firma badawcza Nielsen. To o 7,4 proc. mniej niż w podobnym okresie rok wcześniej. Słaby wynik to efekt m. in. chłodnego lata, które dało się we znaki całej branży napojowej.
Według części firm wyhamowanie popytu na napoje gazowane to tylko chwilowy problem. Na powrót hossy jednak nie liczą.
– Kategoria napojów gazowanych rosła, ale dużo wolniej niż w poprzednich latach, zanim zaczęło się spowolnienie gospodarcze – uważa Iwona Jacaszek,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta